Director of Customer Success

  • תל אביב
  • משרה קבועה
  • משרה מלאה
  • לפני חודש
At ShipIn, we develop advanced fleet management solutions for the maritime industry, responsible for 90% of the world's trade. Our Visual Fleet Platform (AI and Computer Vision powered) delivers a digital bridge between vessels at sea and teams ashore. We equip shipowners, managers, and seafarers with advanced tools to perform their tasks in a safer and more productive manner.About the role:As ShipIn continues to grow, we're looking for a Director of Customer Success to build and lead a world class scalable, high-impact CS function. This leadership role is vital to supporting our next phase of growth and delivering long-term value to our customers.You'll work closely with the VP of Customer Success and other leadership team members to define and implement the strategy, build infrastructure, and implement operational workflows that ensure consistent, high-impact customer engagement. You'll also play a key role in hiring and mentoring a multidisciplinary CS team.What you'll be doing:
  • Build Scalable Systems - Design and implement CS processes, playbooks, and tools to support a growing customer base.
  • Strategic Execution: Lead execution of the CS strategy-engagement planning, prioritization, risk modeling, and customer lifecycle management.
  • Customer Engagement: Serve as a trusted advisor to strategic maritime customers, ensuring value delivery and outcome realization.
  • Team Leadership: Mentor, and lead a team of CSMs and Data Moderators. Foster a culture of ownership, collaboration, and continuous improvement.
  • Cross-Functional Collaboration: Partner with Product, Sales, and Engineering to ensure the customer voice drives decision-making across the company.
  • Data & Metrics Ownership: Track and report on key success metrics, such as customer health, retention risk, and product engagement.
  • Operational Excellence: Build internal systems to automate tasks, manage feedback loops, and centralize knowledge (e.g., health scores, success playbooks).
  • Strategic Partnering: Work closely with the VP of Customer Experience to transform vision into action.
Responsibilities:
  • 10+ years of Customer Success experience, with at least 4 years in a senior leadership role at a scaling B2B SaaS startup.
  • Proven success building and optimizing CS infrastructure in B2B SaaS companies.
  • Excellent communicator - clear, persuasive, and confident in both internal discussions and external engagements.
  • Experience working directly with senior executives and managing complex customer relationships.
  • Strong business acumen: able to connect CS strategy with measurable business value.
  • Hands-on builder, you're equally comfortable defining strategy and rolling up your sleeves to execute.
  • Ownership mindset, highly autonomous, accountable, and focused on results.
  • Friendly, approachable, and collaborative, someone people naturally trust and enjoy working with.
  • Maritime experience is a huge plus.
We work in a hybrid mode and come to the office twice a week.הגש מועמדות באתר החברהמשרות דומות שיכולות לעניין אותך31/07/2025תל אביבMedullaחברה בתחום ה- מערכת SaaS CRM / ERP עבור מתקני ספורט מחפשת QA Team Lead.עבודה היברידית בתל אביב.דרישות:4 ש"נ בעולם הבדיקותPlaywrigh...17/07/2025תל אביבFlymingoLocation: Tel Aviv / HybridTeam: LeadershipType: Full-timeAbout Flymingo**Flymingo is revolutionizing logistics operat...17/07/2025תל אביבדרוש/ה r&d team leader 📍 קריית אונו משרה היברידית משרה מלאהחברת טכנולוגיה מגייסת ראש צוות פיתוח עם יכולות ניהול, חשיבה מערכתית וחזקה בפיתוח hands...19/07/2025תל אביבnSoftWe're hiring a Full-Stack Team Lead for one of our best clients - hybrid positionThe mission
  • Lead and mentor a small full-stack...
20/07/2025רעננה, 13.91 ק"מ ממיקומךExperis Israel✨Ready to GO Further with Us?✨#WeAreHiring: Software Engineer (GO)📍Ra'anana | HybridWhat you'll do:
  • Work as part of ...
20/07/2025תל אביבSafeBreach🔹 Title: Windows Internals Team Leader📍 Locations (Hybrid): Tel Aviv (Sky Tower)👥 Reporting To: CTO🌟 **Opportunity Highlight...22/07/2025תל אביבLogica-ITדרוש/ה Java Backend Developer לארגון פיננסי גדול ויציב בת"א.עבודה במודל היברידי.**מהות התפקיד:****פיתוח של תשתיות אפליקטיביות בתחום ...23/07/2025תל אביבViber TLVPosition closedBackend Developer (Go)R&D, Ramat Gan, Israel (Hybrid), July 14 2025**Rakuten Viber is one of the most popular and dow...25/07/2025תל אביבUR Jobs_Tel Aviv/Hybrid_We're looking for a hands-on Marketing Analyst Team Lead to manage and grow a team of PPC managers focused on driving results t...קצת עלינוMploy הוא לוח דרושים מבוסס AI, שנועד לסייע למחפשי עבודה ולמעסיקים כאחד, תוך יצירת פלטפורמה חדשנית, איכותית המובילה את שוק העבודה בישראל.אנו מאגדים משרות עדכניות מאלפי מקורות בארץ, ומנגישים אותן ביעילות באמצעות סוכן AI חכם שמתאים משרות רלוונטיות למועמדים ומאפשר הגשת מועמדות בלחיצת כפתור.הפלטפורמה שלנו מציעה התאמות משרות מבוססות בינה מלאכותית עם אחוז התאמה אישי, קבוצות WhatsApp ייעודיות לפי תחום, ואפליקציה מתקדמת שמאפשרת חיפוש ושליחת קורות חיים מכל מקום ובכל זמן.Mploy אצלכם בוואטסאפ✨ רוצים להתעדכן בכל המשרות הכי שוות ישר לנייד?הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ שלנו וקבלו את כל ההצעות המתאימות - בלי לחפש, ובלי לפספס. מחכים לכם! 📱😊

Mploy

הצעות עבודה דומות

  • Trader and Customer Success

    • תל אביב
    לבית השקעות מוביל דרוש/ה trader and customer success 📍בתל אביב (485893) 🔻במסגרת התפקיד: • מתן שירות ומענה מקצועי ללקוחות החברה בטלפון ובמייל. • אחריות על התקשורת עם הלקוחות וסיפו…
    • לפני יום
  • Customer Success Manager (CSM)

    • תל אביב
    We're Agora, an early-stage Fintech startup based in TLV on a mission to revolutionize the way Real Estate firms and investors manage their capital. Our Investment Management softw…
    • לפני חודש
  • Global Customer Success Manager

    • תל אביב
    Cyberint, a market leader in External Risk Management (ERM), empowers organizations to proactively detect, respond to, and remediate external threats. Following our acquisition by …
    • לפני חודש