Technical Support Engineer

  • תל אביב
  • משרה קבועה
  • משרה מלאה
  • לפני חודש
**Coralogix is a modern, full-stack observability platform transforming how businesses process and understand their data. Our unique architecture powers in-stream analytics without reliance on expensive indexing or hot storage. We specialize in comprehensive monitoring of logs, metrics, trace and security events with features such as APM, RUM, SIEM, Kubernetes monitoring and more, all enhancing operational efficiency and reducing observability spend by up to 70%.We are looking for a Technical Support Engineer to join our highly experienced global team.The Technical Support Engineer role embodies the critical intersection of technical expertise and a focus on customer satisfaction.This role is tasked with helping Coralogix customers with giving answers to technical questions, solution architecture, and ensuring successful adoption of the Coralogix Platform.Responsibilities
  • Serve as our customers' single point of contact for any tech-related matters
  • End to End ownership of customer support case from opening until closure ensuring customer satisfaction
  • Establish relationships and engage with technical counterparts to drive product adoption and expansion
  • Train and coach customers to a successful onboarding process and ongoing usage
  • Advocate internally for customer needs - be the technical voice of the customer within Coralogix
  • Contribute to our knowledge base by creating documentation, video tutorials, and predefined answers to common issues
  • Prioritize and manage several open issues at one time
  • Properly escalate unresolved issues to appropriate internal teams
Requirements
  • Background knowledge and hands-on practice in Cloud DevOps, specifically experience with AWS (EC2, EKS, ECS, Fargate, Lambda, CloudFormation, Load Balancers, CloudWatch) or the equivalent with Azure and GCP
  • Background knowledge and hands-on practice in Observability, specifically experience working with one or more of the following tools - Kibana, Open-Search, Grafana, Datadog, Sumologic, NewRelic, AppDynamics, Dynatrace, Prometheus, Logz.io, SignalFX, Instana, Splunk, Honeycomb, Jaeger
  • 3+ years of proven experience in customer focus position as a Technical Support Expert / Support Engineer / Customer Success Engineer / Delivery Engineer
  • BA/BSc degree in Computer Science or equivalent experience
  • Excellent customer-facing skills
  • Excellent communication skills in English
  • Motivation to learn new skills and technologies
  • Great interpersonal and communication skills
  • High availability for fast response to customers
  • Proven work experience with ELK (Elastic-search/Logstash/Kibana) - BIG Advantage
  • Hands-on experience in Regular Expressions, Lucene, PromQL - BIG Advantage
  • Hands-on experience with complex troubleshooting of Kubernetes and Docker container - BIG Advantage
  • Scripting skills in one of the following: Python, Perl, Ruby - an advantage
  • Experience in SAAS B2B software companies - an advantage
**Cultural Fit**We're seeking candidates who are hungry, humble, and smart. Coralogix fosters a culture of innovation and continuous learning, where team members are encouraged to challenge the status quo and contribute to our shared mission. If you thrive in dynamic environments and are eager to shape the future of observability solutions, we'd love to hear from you.Coralogix is an equal opportunity employer and encourages applicants from all backgrounds to apply.הגש מועמדות באתר החברהמשרות דומות שיכולות לעניין אותך13/07/2025שרון, 14.37 ק"מ ממיקומךלחברה בתחום מוצרי צריכה באזור השרון דרוש/ה אנליסט/ית לחטיבת המכירות (521958)התפקיד כולל: סיוע להנהלת חטיבת המכירות והסחר לעמידה ביעדים ע"י ביצוע פע...19/06/2025הרצליה, 10.43 ק"מ ממיקומךסטרטאפ ישראלי מתחום ה- ai & mlops platform שנרכש ע"י קורפורט אמריקאי ופועל עצמאית מגייס senior devops עם 6+ שנות ניסיון, מתוכן 4+ בענן, מומחיות בkube...14/07/2025הרצליה, 10.43 ק"מ ממיקומךמשרת אנליסט לאיוש מיידי בהרצליה פיתוחלחברה בתחום הרפואי אורטופדי, זוכת פרסים יוקרתיים בינ"ל בתחום - דרוש.ה אנליסט.יתמה אנחנו מצי...16/07/2025תל אביבהזדמנות לתפקיד medical data analyst בתל אביב !אנחנו מחפשים אנליסט/ית נתונים רפואיים שיצטרף/תצטרף לצוות המוביל שלנו. במסגרת התפקיד, תתמוך/י בלקוח...10/07/2025פתח תקווה, 9.99 ק"מ ממיקומךדרוש/ה נציג/ת תמיכה טכנית tier 2 פתח תקווה!חברה טכנולוגית מובילה בתחום תשתיות התקשורת לארגונים מגייסת tier 2 technical support לצוות הפיתוח!מה ...09/07/2025פתח תקווה, 9.99 ק"מ ממיקומךדרוש/ה tier 2 - technical support לצוות הפיתוח משרה מלאה בפתח תקווה חברת טכנולוגיה המספקת מוצר תשתית להפצת מסרים לארגונים, מגייסת תומך/ת טכני ברמת...05/06/2025רמת גן, 4.47 ק"מ ממיקומךלא רק לכתוב סקריפטים. ליצור אימפקט. אנחנו מחפשים איש.ת צוות devops & cloudops שיצטרף.ף לצוות תשתיות מוביל כזה שלא מחפש רק לייצב מערכות, אלא לשנות אות...30/06/2025תל אביבMATRIXמחפשים איש/אשת devops! להשתלבות בארגון ביטחוני, פרויקטים מעניינים ודינאמיים!מיקום: תל אביב היברידי: יום אחד בשבוע מהבית ניסיון נדרש: 2-4 שנים ב...15/07/2025רמת גן, 4.47 ק"מ ממיקומךדרוש/ה devops team lead לחברת ענן מובילה, מחפשים ראש צוות devops עם גישה hands-on וראש טכנולוגי חזק.מיקום: רמת גן (ליד רכבת) משרה מלאה מהמשרדדר...קצת עלינוMploy הוא לוח דרושים מבוסס AI, שנועד לסייע למחפשי עבודה ולמעסיקים כאחד, תוך יצירת פלטפורמה חדשנית, איכותית המובילה את שוק העבודה בישראל.אנו מאגדים משרות עדכניות מאלפי מקורות בארץ, ומנגישים אותן ביעילות באמצעות סוכן AI חכם שמתאים משרות רלוונטיות למועמדים ומאפשר הגשת מועמדות בלחיצת כפתור.הפלטפורמה שלנו מציעה התאמות משרות מבוססות בינה מלאכותית עם אחוז התאמה אישי, קבוצות WhatsApp ייעודיות לפי תחום, ואפליקציה מתקדמת שמאפשרת חיפוש ושליחת קורות חיים מכל מקום ובכל זמן.Mploy אצלכם בוואטסאפ✨ רוצים להתעדכן בכל המשרות הכי שוות ישר לנייד?הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ שלנו וקבלו את כל ההצעות המתאימות - בלי לחפש, ובלי לפספס. מחכים לכם! 📱😊

Mploy

הצעות עבודה דומות

  • Technical Support Engineer

    • תל אביב
    We're looking for a Technical Support Engineer to join our support team. This role is perfect for someone passionate about networking and cybersecurity, who enjoys working with cus…
    • לפני חודש
  • Technical Support Engineer

    • תל אביב
    We are looking for a Technical Support Engineer to join our support team-someone who is passionate about networking and cybersecurity. The ideal candidate is customer-focused and…
    • לפני חודש
  • Tier 4 Technical Support Engineer

    • תל אביב
    Tier 4 technical support engineer for VoIP and Voice AI Enterprise and Cloud products (SBC\VAIC). Responsible on Tier1/2/3 escalations and work closely with developers, SE, PM an…
    • לפני חודש